دیزل ژنراتور پرکینز دیزل ژنراتور پرکینز .

دیزل ژنراتور پرکینز

ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟

ژنراتورها وسایل مفیدی هستند که برق و برق تولید می کنند و از اختلال در فعالیت های روزانه یا اختلال در کار جلوگیری می کنند. ژنراتورها به صورت فیزیکی و الکتریکی برای کاربردهای مختلف در دسترس هستند. در بخش های بعدی به نحوه کار آنها، اجزای اصلی ژنراتور و نحوه عملکرد ژنراتور به عنوان منبع برق ثانویه در کاربردهای مسکونی و صنعتی می پردازیم.
ژنراتور چگونه کار می کند؟
ژنراتور وسیله ای است که انرژی مکانیکی به دست آمده از یک منبع خارجی را به انرژی الکتریکی به عنوان خروجی تبدیل می کند. درک این نکته مهم است که یک ژنراتور در واقع برق تولید نمی کند. در عوض، با استفاده از انرژی مکانیکی عرضه شده و ایجاد حرکت و تولید بار الکتریکی در سیم پیچ های مدار الکتریکی، الکتریسیته را به عنوان خروجی سیستم تولید می کند. این جریان، بار الکتریکی جریان الکتریکی است که توسط ژنراتور تامین می شود. دیزل ژنراتور چگونه برق تولید میکند؟ مکانیسم ژنراتور را می توان با درک عملکرد یک پمپ آب درک کرد که باعث جاری شدن آب می شود، اما در واقع آب ایجاد نمی کند، بلکه فقط جریان دارد.
عملکرد ژنراتورهای مدرن امروزی مبتنی بر القای الکترومغناطیسی است که توسط مایکل فارادی در سال 1831 کشف شد. فارادی کشف کرد که با حرکت یک رسانای الکتریکی مانند سیم حاوی بار الکتریکی در میدان مغناطیسی می توان جریانی را از طریق بار الکتریکی القا کرد. این حرکت باعث ایجاد اختلاف ولتاژ بین دو سر سیم یا هادی الکتریکی می شود که به نوبه خود باعث جاری شدن بار الکتریکی و ایجاد جریان الکتریکی می شود.
اجزای اصلی سازنده
اجزای اصلی یک مجموعه ژنراتور به شرح زیر تقسیم می شوند:
(1) موتور
(2) دینام
(3) سیستم قدرت
(4) تنظیم کننده ولتاژ
(5) سیستم های گرمایش و اگزوز
(6) سیستم روانکاری
(7) شارژر باتری
(8) کنترل پنل
(9) قاب اصلی
(1) موتور
یک موتور ژنراتور منبع ورودی انرژی مکانیکی به موتور است. اندازه موتور با حداکثر توان خروجی متناسب مستقیم است. هنگام بررسی موتور ژنراتور باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. سازنده موتور باید در مورد تکمیل مشخصات کامل عملکرد موتور و برنامه های تعمیر و نگهداری توصیه کند.
الف- انواع سوخت مصرفی- موتورهای Genset را می توان با سوخت های مختلفی مانند گازوئیل، گازوئیل، پروپان (به صورت مایع یا گاز) یا گاز طبیعی استفاده کرد. موتورهای کوچک معمولا از دیزل استفاده می کنند، در حالی که موتورهای بزرگتر از دیزل، پروپان مایع، پروپان یا گاز طبیعی استفاده می کنند. موتور اصلی همچنین می تواند از دو سوخت استفاده کند، یعنی می تواند با گازوئیل و گاز کار کند.
ب - موتورهای سوپاپ سقفی (OHV) و موتورهای غیر OHV - موتورهای OHV با موتورهای دیگر تفاوت دارند زیرا دریچه های ورودی و خروجی موتور به جای خود بلوک موتور در سرسیلندر موتور نصب می شوند. موتورهای OHV دارای چندین مزیت نسبت به موتورهای دیگر هستند، از جمله:
طراحی فشرده
مکانیزم کار ساده تر
تحمل
کار کردن آسان است
انتشار دود کم
با این حال، موتورهای OHV گرانتر از موتورهای دیگر هستند.
ج- چدن (CIS) - CIS آستر داخل موتور است. سایش را کاهش می دهد و دوام موتور را تضمین می کند. اکثر موتورهای OHV مجهز به CIS هستند، اما این قسمت باید با موتور بررسی شود. CIS گران نیست، اما نقش مهمی در دوام موتور دارد، به خصوص اگر نیاز به استفاده مکرر از موتور برای مدت طولانی داشته باشید.
(2) ترانسفورماتور
دینام که ژنهد نیز نامیده می شود، بخشی از ژنراتور است که برق را از ورودی موتور تامین شده توسط موتور تولید می کند. این شامل مجموعه ای از قطعات ثابت و متحرک است که در جای خود پیچ ​​می شوند. اجزا با هم کار می کنند تا یک حرکت نسبی بین میدان مغناطیسی و الکتریکی ایجاد کنند و الکتریسیته تولید کنند.
الف- استاتور: جزء جامد شامل یک سری هادی های الکتریکی است که در سیم پیچی بر روی یک هسته آهنی پیچیده شده است.
ب- روتور/ آرماتور قطعه متحرکی است که میدان الکتریکی دوار را به یکی از سه روش زیر ایجاد می کند:
ط) توسط القایی: به ترانسفورماتورهای بدون جاروبک معروف هستند و عموماً در ژنراتورهای بزرگ استفاده می شوند.
ii) با آهنربای دائم: در واحدهای جریان متناوب کوچک رایج است.
iii) محرک: محرک شامل یک منبع کوچک جریان (DC) است که از طریق مجموعه ای از حلقه ها و برس ها به روتور می رسد.
روتور یک میدان مغناطیسی در اطراف استاتور ایجاد می کند که باعث ایجاد اختلاف ولتاژ بین سیم پیچ های استاتور می شود. جریان متناوب (AC) خروجی از یک ژنراتور را به ما می دهد.
هنگام ارزیابی دینام ژنراتور باید عوامل زیر را در نظر گرفت:
ط) طراحی فلزی و پلاستیکی: طراحی تمام فلزی دوام ژنراتور را تضمین می کند. بدنه پلاستیکی با گذشت زمان تغییر شکل می‌دهد و قسمت‌های متحرک ژنراتور را بدون محافظت می‌گذارد. این باعث افزایش سایش و پارگی می شود و مهمتر از آن برای کاربر خطرناک است.
ii) بلبرینگ غلتکی و سوزنی: بلبرینگ های غلتکی ترجیح داده شده و بادوام تر هستند.
iii) طراحی بدون جاروبک - ژنراتورهای بدون برس نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و قدرت تمیزتری را ارائه می دهند.
(3) سیستم سوخت
سیستم سوخت در ژنراتورهای گازی:
سیستم سوخت در دیزل ژنراتورها:
مخازن سوخت ظرفیت کافی برای کارکردن به طور متوسط ​​6-8 ساعت را دارند. برای واحدهای ژنراتور موتور کوچک؛ مخزن سوخت روی قسمتی از پایه ژنراتور یا روی قاب ژنراتور نصب می شود. برای استفاده تجاری؛ باید مستقیماً روی مخزن سوخت خارجی نصب شود.
در زیر قسمت های متداول سیستم سوخت را مشاهده می کنید:
ط) اتصال لوله از مخزن سوخت به موتور - تامین سوخت مستقیم از باک به موتور و بازگشت مستقیم از موتور به باک.
ii) جریان از مخزن سوخت را به لوله گاز وصل کنید - مهم است که هر جریانی در هنگام پر شدن مخزن باعث تجمع مایع در مجموعه ژنراتور نشود.
iii) پمپ سوخت: سوخت را از باک اصلی به باک روز منتقل می کند. پمپ بنزین معمولاً به صورت الکتریکی حرکت می کند.
iv) جداکننده آب و روغن: آب و مواد خارجی را از روغن مایع جدا می کند تا سایر اجزای ژنراتور را از تخریب و تخریب محافظت کند.
v) روغن سوخت: روغن مازوت را اسپری کنید و مقدار سوخت مورد نیاز را در محفظه احتراق موتور اسپری کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۴:۳۷ توسط:fgh موضوع: نظرات (0)